Morsdag '12

På morsdag försökte jag med sugarpaste på tårta för första gången, det gick lite bättre än förra gången :)
Jag provade även att göra sugarpaste blommor och små blad vilket var mycket enklare än vad jag trodde :) Jag blev jättesugen på att göra fler avancerade blommor, kanske rosor och annat, de skulle passa fint till bröllopstårtorna.
 
Som vanligt ville mamma ha en hallon/chokladtårta.
Den här gången blev det vaniljbottnar med toblerone ganache och fluffig hallonmousse. Den blev riktig god, men lite, lite torr. Nästa gång ska jag spraya bottnarna med lite hallonsaft :)
Spacklade tårtan med creme cheese frosting och täckte och dekorerade den med sugarpaste. Blommorna har även en liten silverkula var.
 
Hallon och choklad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0