Papis födelsedag '12

I onsdags firade vi pappa som fyllde år i slutet av juni. Jag ville göra något speciellt och experimentera lite. Pappa önskade sig en somrig tårta, så jag försökte få en med någon frisk smak, jag hade havtorn i frysen som jag tidigare har haft i gröten och som är riktigt syrliga, men goda också.
Sedan ville jag få i choklad, men inte i form av mousse eller annan fyllning, då jag tror hade tagit över i smaken, så jag bakade en kladdkaka och hade den som en av bottnarna.
 
Så tårtan var gjord  med vaniljbottnar, havtornsmousse, vaniljkräm och jordgubbar, samt en kladdkakebotten.
Havtornsmoussen blev rätt så syrlig, men den var ändå riktigt god! och när den blandades med sötman från vaniljkrämen, jordgubbarna och kladdkakan, så blev det otroligt gott! Rekommenderas.
 
Så här blev tårtan
 
 
Jag täckte tårtan med grädde och dekorerade den med jordgubbar, havtornsmousse och chokladrullar.
 
 
 
Den blev riktig stadig :)
 
Havtorn, vanilj, jordgubbar och choklad
 
Grattis till Världens bästa pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0