Sugarpaste

Efter att ha kollat på många, många tårtbilder och dekorationsböcker och hemsidor, bestämde jag mig för att prova sugarpaste. Jag hade ingen att baka tårta till så jag bakade en vanlig morotskaka som jag spacklade helt med glasyren som hör till. Jag använde lite extra mycket glasyr, men det är bara för jag tycker att det är så gott :)

Kakan täckte jag sedan med sugarpaste och dekorerade den med det samma, plus några silverkulor. Det var inte så lätt att täcka kakan som jag trodde det skulle bli, sugapaste var mycket skörare än förväntat, men det gick bra ändå. Får ta och öva mig ordentligt innan jag använder massan till någon av bröllopstårtorna jag ska göra i år.

Så här blev resultatet,
 
Morotskaka
 
och en närbild på dekorationen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0